Diesel Parfum & Damesgeur
In vergelijking met andere merknamen is Diesel eigenlijk nog relatief jong, maar sinds hun oprichting in 1978 heeft het merk een globaal publiek van jonge consumenten gevonden en zo ook hun status in de modewereld gecementeerd. Diesel is nu een wereldberoemde merknaam met meer dan 300 verschillende Diesel winkels en nog een verdere 5000 plus kettingwinkels die ook hun producten verkopen. De originele stichter, Renzo Rosso, stichtte Diesel met de intentie om een toonaangevend modehuis voor de jongere generatie te worden.
Rosso gebruikte een lening van zijn vader om in 1978 een 40% aandeel in de kledingfabrikant Moltex te kopen, dit is het moment waarop de naam van het bedrijf naar Diesel veranderde. In 1985 koopte hij de overige aandelen voor maar $500.000 en Rosso's creativiteit en ervaring in beide marketing en dergelijke systemen zag de omzet van het bedrijf steigen naar meer dan $1 miljard. Rosso zei altijd, hij vond zijn creativiteit it Italie, zijn marketing skills in de Verenigde Staten en de technische ervaring in Duitsland.
Het belangrijkste ding wat Diesel zo populair maakte bij de jongere generatie was het feit dat Diesel ook verschillende videogames als marketing platforms gebruikte. De jongere generatie van consumenten is ook Diesel's reden voor de eigenzinnige designs van hun parfum flesjes en verpakkingen. Diesel gaat zelfs zover dat ze hun producten in de winkels zodanig organiseren dat de klanten geen andere keuze overblijft dan met de winkelbedienden te moeten spreken om iets te vinden, wat voor hun perfect is omdat ze zo de kans krijgen om de klant ook een paar andere producten voor te stellen.
De eerste geur in het Diesel assortiment was in feite unisex, maar sindsdien bieden ze ook aparte geurtjes voor beide geslachten. Het eerste Diesel parfum voor dames was Plus Plus Feminine, gelanceerd in 1997, een zoet Orientaalse geur met bloemige accenten. Andere populaire geurtjes en parfums uit het Diesel assortiment voor dames zijn de pittig warme accenten van Diesel Green Feminine (2004), het beroemde Fuel For Life Femme (2007), de zoet Orientaalse vanille accenten in Loverdose (2011) en het Orientaals bloemige Loverdose Tattoo (2013).
DIESEL – be young, be daring.
Snelle verzending, goed verpakt, duidelijke statusupdate. Bestelling zou ongeveer 4-5 dagen duren (pakket kwam uit Engeland), dit klopte inderdaad. De voordeelbox van Diesel was zeer scherpe geprijsd.
Deze parfum was een geschenk voor mijn dochter. Zij was super tevreden. Heerlijke geur. Dankzij de speciale aanbieding was dit zeker een hele goede aankoop. Bedankt voor de snelle levering
Diesel tijdlijn
Bad door Diesel is een houtig en aromatische geur voor mannen....
Loverdose Red Kiss door Diesel is een Oosterse vanille geur voor...
Loverdose Tattoo door Diesel is een Oriëntaals bloemige geur...
Diesel Only The Brave Tattoo voor mannen kan beschreven worden...
Fuel For Life Denim van Diesel is een bloemige en houtige geur...
Loverdose van Diesel is een Orientaals bloemige geur voor vrouwen...
Only The Brave van Diesel is een frisse Orientaalse geur voor...
Fuel For Life Unlimited van Diesel. Dit is een fris bloemige en...
Fuel For Life van Diesel. Dit is een fris bloemige geur voor...